۩۩عکس های خفن از مهناز افشار۩۩

پاتوق اختصاصی هواداران مهناز افشار

۩۩عکس های خفن از مهناز افشار۩۩

پاتوق اختصاصی هواداران مهناز افشار

زوج حامد کمیلی و مهناز افشار در فیلمی جدید به کارگردانی رامبد جوان


ریخت و پاش- «پسر آدم، دختر حوا» دومین تجربه کارگردانی رامبد جوان در سینما بعد از «اسپاگتی در هشت دقیقه» است که تهیه‌کننده فیلم آن را اثری بدون تاریخ مصرف، سالم و مفرح برای خانواده‌ها توصیف می‌کند. فیلم جدید جوان این روزها در پلاتو دفتر سبحان فیلم و اطراف خیابان ولیعصر در حال فیلمبرداری است. در لحظه ورود و مواجهه با این دکورها رنگامیزی، طراحی و واقعی بودن آنها به چشم می‌آید. گروه صحنه نمای بیرونی دفتر شخصیت‌های اصلی را که طبقه پنجم ساختمانی در سعادت‌آباد است، در بخشی از ساختمان بزرگ سبحان فیلم ساخته‌اند.

دیوار فضای بیرونی دکور با دو بنر از تصاویر تهران در نمای باز پوشیده شده که پسزمینه فیلم است و می‌توان تهران را در آنها دید. بخش داخلی دکور نیز شامل فضاهای متنوع و لوکس است. اتاق فرهود زندی (حامد کمیلی) و مینا بزرگمهر ( مهناز افشار، آشپزخانه منزل، فضای بیرونی دفتر، راهرو و حتی آسانسور در این دکور طراحی شده و ساخت آن 25 روز طول کشیده است.
جوان، فرج حیدری فیلمبردار و کمیلی در اتاق مشغول ضبط یکی از صحنه‌های فیلم هستند و ...


بقیه مطلب در


در اتاق مجاور کیومرث ملک‌مطیعی در انتظار شروع بازی در سکانس بعد کتاب می‌خواند. کمیلی که با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی به چهره‌ای محبوب تبدیل شده، در "پسر آدم، دختر حوا" اولین نقش کمدی خود را ایفا می‌کند.

جوان در صحبت با کمیلی درباره نوع حرکت او در این پلان و میمیک چهره‌اش توضیح می‌دهد. به نظر می‌آید جنس کمدی و طنز در این فیلم به جنس کمدی‌های جوان نزدیک است؛ یک کمدی پرتحرک با ریتم تند و مبتنی بر حرکت‌های فیزیکی و موقعیت‌های طنز. در این پلان قرار است کمیلی با تلفن صحبت ‌کند و دیالوگی کوتاه بگوید.
جوان پس از چند برداشت سراغ پلان بعد می‌رود. او از کمیلی می‌خواهد روی میمیک چهره‌اش کار کند و نشانه‌های شوکه شدن از اتفاقی که پیش آمده را در اجزای صورتش نشان بدهد. کمیلی موقع اجرای حرف‌های کارگردان خنده‌اش می‌گیرد و گروه فیلمبرداری را هم به خنده می‌اندازد. چهره دفرمه او حس طنز فضا را بیشتر می‌کند.
بهرز معاونیان صدابردار در فاصله دو پلان از گروه می‌خواهد ساکت باشند تا این سکوت را ضبط کند. درب ورودی پلاتو بسته می‌شود تا صدایی از بیرون مزاحم کار معاونیان نشود و... همه اعضای گروه چند دقیقه سکوت می‌کنند.
رامبد جوان پرانرژی‌ترین عضو گروه درباره علاقه به کارگردانی می‌گوید: همیشه کارگردانی برایم جذابتر از بازیگری بوده و روایت و قصه گفتن را بیشتر دوست دارم. البته گاهی دوست دارم قصه‌های دیگران را بشنوم اما همیشه وسوسه روایتگری برای دیگران را داشته‌ام. کارگردانی این فرصت را می‌دهد تا فضای ذهنی خود را شکل بدهی و دیگران را در این دنیا سهیم کنی.
او تأکید می‌کند که "پسر آدم، دختر حوا" با "اسپاگتی در هشت دقیقه" تفاوت دارد: این فیلم مانند کار قبلی‌ام فانتزی نیست و فضایی واقعی دارد. بافت قصه منسجم و جذاب است و در آن لحظه‌های کمدی وجود دارد. سعی کردم از طریق بازی‌ و شوخی لحظه‌های طنز را تقویت کنم و فیلمی مفرح و جذاب بسازم.
جوان در فیلم جدیدش نقش جوانی به نام ناصر را بازی می‌کند و در‌باره این شخصیت می‌گوید: قرار نبود در فیلم بازی کنم و گزینه‌های دیگر مطرح بود. اما در توافق با تهیه‌کننده به این نتیجه رسیدم که می‌توانم این نقش را بازی کنم که چندان عجیب و غریب نیست و یک شخصیت جذاب دارد.
او درباره انتخاب کمیلی می‌گوید: حامد جوانی بااستعداد، علاقمند و باانگیزه است و خیلی زود با این فضا هماهنگ شد. این نقش محکی خوب برای اوست و با این فیلم قابلیت‌های تازه این بازیگر دیده می‌شود. معمولاً در کارهایم از بازیگر حرفه‌ای استفاده می‌کنم، چون به توانایی آنها اعتقاد دارم.
جوان درباره نمایش فیلمش در جشنواره فجر می‌گوید: کیفیت فیلم برایم مهم است و دوست ندارم در عجله رسیدن به جشنواره لطمه ببیند. حضور در جشنواره ویترینی مناسب برای معرفی یک فیلم است و فضایی دوست‌داشتنی دارد. اما باید شرایط مناسب برای نمایش جشنواره‌ای فیلم‌ها وجود داشته باشد.
مهناز افشار بازیگر نقش مقابل کمیلی نیز به گروه ملحق می‌شود تا در صحنه‌هایی که در پلاتو فیلمبرداری می‌شود مقابل کمیلی بازی کند. افشار سابقه بازی در کمدی رمانتیک و پرفروش "آتش‌بس" را دارد و به نظر می‌رسد در این فیلم از فرصتی که دارد برای ایفای یک شخصیت دوست‌داشتنی دیگر استفاده کند.
به نظر می‌آید زوج کمیلی / افشار بتواند ترکیبی تازه برای جذب مخاطب باشد. شیلا خداداد نیز دیگر بازیگر فیلم است که گریم و پوششی متفاوت در "پسر آدم، دختر حوا" دارد و در اغلب سکانس‌ها همبازی رامبد جوان است.
سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده فیلم سینمایی " پسر آدم، دختر حوا" درباره انتخاب جوان می‌گوید: جنس کمدی جوان را دوست دارم و احساس کردم نوع قصه و فضای فیلمنامه با نگاه و سلیقه او همخوانی دارد. کمدی‌ جوان شوخ و شنگ است، اما از دایره وقار و ادب خارج نمی‌شود... این برایم مهم است.
تهیه‌کننده "انعکاس" ادامه می‌دهد: در سال‌های فعالیتم در سینما گونه‌های مختلف را تجربه کرده‌ و دنبال سینمایی هستم که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم دغدغه‌های فرهنگی‌ام را پاسخ بدهد. کمدی‌هایی که در این سال‌ها ساخته شده معمولاً سطح سلیقه و شعور مخاطب را پائین می‌آورند.
وی می‌افزاید: ما در این فیلم نه به قشر و حرفه‌ای خاص توهین کرده‌ایم، نه لهجه‌ای را به مسخره گرفته‌ایم و ... نه با شخصیت‌های کم‌هوش و ناقص‌الخلقه روبروییم. شخصیت‌های فیلم باهوش هستند و در واقع هوشمندی آنهاست که قصه را پیش می‌برد.
حاجی‌میری با اشاره به روند طولانی نگارش فیلمنامه "پسر آدم، دختر حوا" می‌گوید: از دو سال قبل روی فیلمنامه کار کردیم و به دنبال این بودم که تجربه‌ای تازه در گونه کمدی و با فیلم‌های این سال‌ها تفاوت داشته باشد. من با عشق در سینما فعالیت می‌کنم و از این که با صرف وقت و هزینه فیلم بسازم، لذت می‌برم.
این تهیه‌کننده درباره احتمال حضور "پسر آدم، دختر حوا" در جشنواره امسال می‌گوید: فکر نمی‌کنم با توجه به حجم کار بتوانیم فیلم را به جشنواره برسانیم. فیلم بهار آینده تدوین می‌شود و امکان دارد اگر زمانی مناسب برای نمایش آن وجود نداشته باشد تا جشنواره سال آینده صبر کنیم.
حاجی‌میری می‌افزاید: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و اگر در شرایط مناسب روی پرده برود مخاطبان زیاد خواهد داشت. فیلم را برای خانواده‌ها ساخته‌ایم و امیدواریم این گروه که سال‌های اخیر از سینما فاصله گرفته به دیدن "پسر آدم، دختر حوا" بیایند چون فیلمی سالم و مفرح است.
گروه صحنه تغییراتی در وسایل صحنه داده و اتاق را برای ضبط سکانس بعد آماده می‌کنند. تعدادی از مبل‌ها جابجا شده و جای دوربین تغییر می‌کند. برای اینکه فضای پشت پنجره در تصاویر منعکس نشود چند دقیقه وقت صرف می‌شود تا پشت شیشه اتاق پوشانده شود. بالاخره با رضایت جوان و حیدری فیلمبرداری پلان بعد شروع می‌شود.
فرج حیدری فیلمبردار که جایگزین علیرضا زرین‌دست شده درباره حضور خود می‌گوید: جناب آقای زرین‌دست به دلیل گرفتاری نتوانستند کارشان را در این پروژه ادامه بدهند و من با اجازه و هماهنگی او کار را ادامه می‌دهم. این موضوع تعهدم را به این پروژه بیشتر می‌کند.
حیدری که در فاصله دو پلان زمانی محدود برای صحبت کردن دارد می‌گوید: همکاری با کارگردان‌های جوان را دوست دارم. ما باید به آنها اعتماد کنیم و این فرصت را بدهیم تا فکرهای تازه و ذهنیت‌های بکر وارد سینما شوند. همکاری عوامل حرفه‌ای با کارگردان‌های جوان می‌تواند مسیر موفقیت آنها را تسریع و در رگ‌های سینمای ایران خونی تازه جاری کند.
این فیلمبردار باسابقه با اشاره به فضای فیلم می‌افزاید: "پسر آدم، دختر حوا" یک کمدی پرتحرک و مفرح است. فیلم پر از پلان و حرکت است و میزانسن‌های متفاوت و در هر سکانس حرکت خاص دارد. جوان کارش را خوب بلد است و با شناخت و آگاهی سر صحنه می‌آید.
حیدری می‌گوید: قصه فیلم جذاب و عوامل آن حرفه‌ای هستند و انتظار می رود "پسر آدم، دختر حوا" سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت شود. بخشی از کار در دکور فیلمبرداری می‌شود. این موضوع امتیازهایی دارد و دست فیلمبردار در چنین فضایی بازتر است تا حرکت مناسب هر سکانس را طراحی کند. اما اگر این دکور کمی بزرگتر بود امکان حرکت بیشتر بود.
رامبد جوان با فرج حیدری بخشی از پلاتو را بازدید می‌کند. آنها درباره جای دوربین در راهرو و آسانسور صحبت می‌کنند و طراحی ابتدایی حرکت‌های دوربین را انجام می‌دهند تا گروه برای ضبط سکانس بعد آماده شود. سکانسی که مقابل در ورودی دفتر مشترک فرهود و مینا فیلمبرداری می‌شود. دفتری که قصه دو وکیل جوان و لجبازی‌هایشان در آن اتفاق می‌افتد.
"پسر آدم، دختر حوا" دومین گام رامبد جوان در سینماست و می‌توان آن را یکی از امیدهای اکران سال آینده دانست. فیلمی مفرح، پر از لحظه‌های طنز، با پایانی عاشقانه...
"پسر آدم، دختر حوا" فیلمی کمدی اجتماعی است که به لجبازی‌های دو وکیل تازه‌کار می‌پردازد. فیلمنامه را محمدرضا احمدی و حاجی‌میری نوشته‌اند و حامد کمیلی، مهناز افشار، محسن قاضی‌مرادی، لیلا اوتادی و فرامرز صدیقی بازیگران آن هستند.
آزیتا موگویی مجری طرح و مدیر تولید، بهروز معاونیان صدابردار، آتوسا قلمفرسایی طراح صحنه و لباس، مهرداد میر‌کیانی طراح چهره‌پردازی و پوپک مظفری دستیار کارگردان و برنامه‌ریز فیلم هستند

نظرات 1 + ارسال نظر
کریم حسن زاده یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 20:09

سلام خانم افشار شما بهترین بهترین ها هستین من کارگردانی میخونم امیدوارم یک روزی باهم فیلم بسازیم خانم خوشگله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد